Deprem Sonrası Operatörlerde Yüzde 25 Başarısız Arama: Uraloğlu Kritik Detayları Açıkladı
İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından üç büyük operatörde yaşanan iletişim aksaklıklarına dair açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, sesli aramaların yüzde 25’inin başarısız olduğunu belirtti. İnternet tabanlı aramalarda ise herhangi bir sorun yaşanmadığını vurgulayan Uraloğlu, operatörlerle yapılan toplantıda gelecekte benzer durumların önlenmesi için alınacak önlemlerin değerlendirildiğini ifade etti.

İstanbul’daki deprem sonrası operatörlerde erişim sorunu yaşandı
Dün öğle saatlerinde İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone aboneleri ciddi iletişim sorunları yaşadı. Deprem sırasında sesli arama yapmak isteyen vatandaşlar, şebeke sorunları nedeniyle çoğunlukla başarısız oldu.
Bakan Uraloğlu: 'Sesli aramaların yüzde 25’i başarısız oldu'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, yaşanan aksaklıkların ardından bugün üç büyük operatörün yetkilileriyle bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonrası kamuoyuna açıklamalarda bulunan Uraloğlu, İstanbul genelinde 20 bin baz istasyonunun aktif olduğunu ve bunlarda herhangi bir fiziksel hasar meydana gelmediğini belirtti.
Uraloğlu, deprem sonrası sesli aramalarda 7 ila 10 kat artış yaşandığını, bu ani yoğunluğun sistemleri zorladığını belirterek şu ifadeleri kullandı: ‘Normal şartlarda kapasitemiz, trafik artışlarının 2,5 katını karşılayabiliyor. Ancak dünkü depremde sesli aramalarda 7 ila 10 kat bir artış oluştu. Bu da görüşmelerin yüzde 25’inin başarısız olmasına neden oldu.’
İnternet aramalarında sorun yaşanmadı
Bakan Uraloğlu, internet tabanlı iletişimde ise 2 kat artış yaşandığını ve bu artışın sistem tarafından sorunsuz karşılandığını söyledi. Uraloğlu, ‘Sesli aramalarda kapasite artışından kaynaklı olarak yaklaşık 15 dakikalık bir pik zaman dilimi oluştu ve bazı görüşmeler yapılamadı. Ancak ardından sistem normale döndü’ dedi.
Toplantıda, gelecekte benzer krizlerin yaşanmaması adına neler yapılabileceği masaya yatırıldı. Uraloğlu, operatörlerle birlikte kapasite artırımı ve alternatif iletişim kanalları konusunda değerlendirmeler yapıldığını belirtti.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI