Elektrikli araçlar içten yanmalılardan üç kat daha az arıza yapıyor: ADAC 3.6 milyon veriyi inceledi
Avrupa'nın en büyük otomobil kulübü ADAC, 2024 yılı boyunca toplanan 3.6 milyon arıza kaydını analiz ederek elektrikli araçların içten yanmalı motorlu modellere kıyasla çok daha az arızalandığını ortaya koydu. Veriler, özellikle Tesla Model 3’ün en az sorun çıkaran model olduğunu gösteriyor.

ADAC 2024 verilerine göre elektrikli araçlar daha güvenilir
Avrupa’nın en büyük otomobil organizasyonlarından biri olan ADAC, 2024 yılına ait 3.6 milyon arıza kaydını analiz ederek elektrikli araçların güvenilirlik performansını değerlendirdi. Elde edilen sonuçlara göre, elektrikli otomobillerin arıza oranı içten yanmalı motorlu araçlara göre ciddi oranda daha düşük.
Elektrikli araçlarda arıza oranı daha düşük
ADAC verilerine göre içten yanmalı motorlu araçlarda her 1.000 araçtan 9,4’ü arıza bildirirken, elektrikli araçlarda bu oran yalnızca 3,8 olarak ölçüldü. Aynı yaş grubundaki araçlar arasında yapılan karşılaştırmada, dört yaşındaki elektrikli otomobillerin arıza endeksi 8,5 iken, içten yanmalı araçlarda bu oran 12,9 oldu.
12 volt akü, her iki sistemde de en yaygın sorun kaynağı
Araştırmada dikkat çeken bir diğer unsur ise hem elektrikli hem de içten yanmalı motorlu araçlarda en yaygın arıza sebebinin 12 voltluk yardımcı akü olması. EV’lerdeki arızaların yüzde 50’si bu parçadan kaynaklanırken, içten yanmalı motorlu araçlarda bu oran yüzde 45 olarak kaydedildi.
Tesla Model 3 en güvenilir elektrikli araç oldu
En az arızalanan elektrikli otomobil modeli 2023 model Tesla Model 3 oldu. Bu araç yalnızca 0,5 arıza oranıyla listenin zirvesine yerleşti. Tesla Model Y (0,9) ve VW ID.3 (0,7) gibi modeller de düşük arıza oranlarıyla dikkat çekti.
Hyundai Ioniq 5 arıza listesinde alt sıralarda
ADAC verilerine göre en çok arıza yapan elektrikli otomobil modeli Hyundai Ioniq 5 oldu. Bu durumun en önemli nedeni olarak, aracın şarj kontrol ünitesinde sıkça karşılaşılan teknik problemler gösterildi. Şarj ünitesi arızalandığında 12 volt marş aküsü şarj olamıyor ve araç devre dışı kalıyor.
Elektrikli motor yapısının sade oluşu arızaları azaltıyor
Elektrikli araçların motor yağı, debriyaj ya da egzoz sistemi gibi parçalara sahip olmaması, arıza riskini düşüren temel faktörlerden biri olarak öne çıkıyor. Ayrıca bu araçlardaki sade aktarma sistemleri, mekanik arızaların azalmasında etkili oluyor. Ancak ADAC, elektrikli araçların uzun vadeli dayanıklılığı hakkında henüz yeterli veriye sahip olunmadığını da belirtiyor.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI