Okullarda Yeni Dönem: 1. Sınıf Öğrencilerine Gelişim Raporu Uygulaması Başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında ilkokul birinci sınıf öğrencileri için karne yerine süreç odaklı ve bütüncül bir değerlendirme sunan "Gelişim Raporu" uygulamasına geçiyor. İlk raporlar 17 Ocak’taki yarıyıl tatilinde velilere sunulacak.

Ocak 8, 2025 - 16:35
Okullarda Yeni Dönem: 1. Sınıf Öğrencilerine Gelişim Raporu Uygulaması Başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde ilkokullarda yeni bir uygulama başlatıyor. Bu kapsamda, ilkokul birinci sınıf öğrencileri için geleneksel karne yerine, öğrenme sürecini ve sosyal-duygusal gelişimi detaylı olarak değerlendiren "Gelişim Raporu" düzenlenecek.

Karne Yerine Gelişim Raporu

Yeni sistem, öğrencilerin yalnızca akademik başarılarına değil, zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerine odaklanıyor. Velilere sunulan bu raporlar, çocuklarının hangi alanlarda ilerleme kaydettiğini ve hangi becerilerinin desteklenmesi gerektiğini somut önerilerle birlikte açıklıyor.

Süreç Odaklı Ölçme

Yeni yapı, "sonuç odaklı ölçme" yerine "süreç odaklı ölçme" yöntemini esas alıyor. Bu anlayışla hazırlanan ders kitapları ve eğitim materyalleri, öğrencilerin gelişim süreçlerini detaylı bir şekilde değerlendirmeye olanak tanıyor. Gelişim raporları, öğrenciyi bir bütün olarak ele alarak, öğrenme süreçlerindeki kazanımları ve sosyal-duygusal becerileri kapsamlı şekilde değerlendiriyor.

Velilere Rehberlik ve Somut Öneriler

Gelişim raporları, çocukların bireysel gelişimlerini izlemek isteyen velilere rehberlik sağlıyor. Öğretmenler, bu raporlarda kullandıkları dereceli puanlama anahtarları ve rubriklerle çocukların hangi alanlarda daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu belirtiyor ve önerilerde bulunuyor.

İlk Raporlar Yarıyıl Tatilinde

İlkokul birinci sınıf öğrencilerine yönelik bu uygulama, 17 Ocak’ta başlayacak olan yarıyıl tatilinde hayata geçirilecek. Veliler, raporlara "e-Okul" sistemi üzerinden erişebilecek.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli

Milli Eğitim Bakanlığı’nın hayata geçirdiği bu yenilik, eğitimde bireysel gelişimi merkeze alan bir perspektif sunuyor. Süreç odaklı eğitim yaklaşımıyla öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal ve duygusal yönlerinin de gelişmesi hedefleniyor. Bu kapsamlı değerlendirme, veliler ve eğitimciler için daha kapsamlı ve rehber niteliğinde bir sistem oluşturuyor.

CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI